Veelgestelde vragen

Ik vind de ZESC echt helemaal geweldig, maar ik ben echter geen Scout. Mag ik toch komen?

Nee, helaas! Dit is een Scouts-only feestje. Enkel voor medewerkers wordt hier een uitzondering voor gemaakt gezien het voor sommige functies noodzakelijk is.

Kunnen we met een waterschip komen?

In theorie is dit mogelijk. Het is echter alleen wel afhankelijk van of er plaats voor is. Neem voor alle zekerheid eerst contact op met de organisatie!

Mogen wij zelf kiezen op welk kampterrein wij gaan staan?

Normaliter krijg je een plek aangewezen. Wij zijn echter niet de aller ergste en kan je in overleg met de gastvrouwen een plek uitkiezen. Natuurlijk de algemene terreinindeling in acht nemende.

Ik heb nog een vraag, maar ik kan die nergens vinden. Waar kan ik die stellen?

Neem in dat geval gerust contact met ons op via info@zesc.nl.

Waarom is de deelnemersbijdrage zo hoog/laag?

Waar we in het begin gesubsidieerd werden door de provincie, moeten we nu alles zelf betalen. De regio betaald een kleine bijdrage en we vragen ook wat sponsors, maar het merendeel moet betaald worden door de deelnemer. Aangezien de ZESC een regioactiviteit is zijn onze financiën openbaar voor alle leden van regio Zeeland. Wil je de volledige boekhouding zien, maak dan een afspraak met onze penningmeester via penningmeester@zesc.nl.

Hoe weet ik welke workshops of trainingen er al vol zijn?

Op zeeland.kesysteem.nl via Jouw Event -> Jouw Route kan je zien waar je nog voor kan inschrijven en welke vol zijn.

Kan ik wisselen van training of workshop?

Dat ligt er aan wanneer je dit probeert te doen:

Voor 28 augustus kan dit nog probleemloos, zolang je maar ruilt naar een workshop die nog plaats heeft.

Na 28 augustus: Het kan nog wel, maar dit zou je dan op de ZESC zelf moeten proberen

Kan ik de verhuizerstraining doen?

Er bestaat niet meer zoiets als een overstaptraining/speltakverhuizerstraining. In overleg met je Praktijkbegeleider bepaal je welke competenties je nog mist voor de nieuwe leeftijdsgroep en wat voor jou de beste manier is om die te verwerven.

Ik wil me inschrijven voor een training die vol is, kan dat nog?

Trainingen die vol zijn, zitten ook echt vol.

Ik heb me ingeschreven voor een training, maar de voorgaande is niet op tijd klaar. Wat nu?

Dit zou in principe kunnen voorkomen, maar we proberen altijd alles zo goed mogelijk te plannen. Probeer in dit geval zo snel mogelijk naar je volgende workshop te gaan. De trainer daar ter plekke kan dan bepalen of je nog mee mag doen of niet.

Waarom is er geen training / workshop over … ?

We zijn gelimiteerd aan het aantal trainers dat we kunnen regelen, maar als jij iets specifieks mist, horen we dat graag van je. Mis je iets, of heb je een ander geweldig idee, stuur dan een mailtje naar trainingen@zesc.nl

Waar kan ik meer informatie vinden over de workshops en trainingen?

Meer informatie kan je binnenkort hier vinden.

Hoe kan ik zien voor welke onderdelen ik ingeschreven ben en dit evt. aanpassen?

Op zeeland.kesysteem.nl via Jouw Event -> Jouw Route kan je zien waar je voor hebt opgegeven en hier kan je het ook aanpassen.

Ik wil me als individueel inschrijven, maar ik zie alleen maar een mogelijkheid tot groepsinschrijvingen. Hoe kan ik mijzelf toch alleen inschrijven?

Je in je eentje inschrijven is mogelijk. Je kan dit doen door je als een “groep” van 1 persoon in te schrijven.

Ik wil alleen de zaterdag of zondag komen. Is dit mogelijk?

Nee, we hebben besloten alleen weekenddeelnemers toe te laten. Er werd nauwelijks gebruik gemaakt van de dag optie en dit jaar verwachten we dat dagdeelnemers ten koste zouden kunnen gaan van plekken voor weekenddeelnemers en dat vinden we zonde.

In SOL staat een onjuist bedrag wat geïncasseerd gaat worden of er is een verkeerd bedrag geïncasseerd. Hoe kunnen we dit oplossen?

In dit geval kan je het best een mailtje sturen naar onze penningmeester: penningmeester@zesc.nl . Deze kan dan uitzoeken wat het probleem is.

Ik kan alleen maar kiezen om het van mijn groepsrekening te betalen, maar ik wil het van een andere rekening laten afschrijven. Kan dit?

Korte antwoord: Nee, dit komt door bepaalde regelgevingen.

Lange antwoord: Nee, i.v.m. met de SEPA-regelgeving moeten wij in het bezit zijn van een getekende machtiging voor wij mogen incasseren. Omdat het voor de penningmeester van de regio praktisch onmogelijk is om van alle 3000+ Zeeuwse (en niet Zeeuwse) scouts zo’n machtiging te regelen en in SOL te zetten, is er besloten voor alle regioactiviteiten alleen incasso’s via de groepsrekeningen te doen. Met de penningmeester van jou groep kan je dan verrekenen wat jullie vinden dat je zelf moet betalen.

Dit jaar is er speciaal voor niet zeeuwse groepen de optie erbij gekomen om het zelf over te maken. Dit is met name bedoeld voor de groepen waar we nog geen incassocontract mee hebben afgesloten. Zeeuwse groepen zullen omgezet worden naar incasso als ze deze optie kiezen.

Ik had me voor de deadline ingeschreven, maar er is daar iets fout mee gegaan. Kan ik toch nog korting krijgen?

Nee, Last minute inschrijvingen hebben de neiging om door haastige spoed mis te gaan. Wacht daarom ook nooit tot het laatste moment! Alleen als je kan aantonen dat je op tijd was, zijn we bereid jouw specifieke geval te overleggen.

We hebben ons als groep ingeschreven, maar wil het deelnemersaantal veranderen. Kan dat?

Ja, dit is zeker mogelijk! Dit kan t/m 31 augustus

Ik wil 1 of meerdere deelnemer(s) annuleren. Kan dit?

Ja, als je een deelnemer wilt annuleren, maar niet de groepsinschrijving, dan moet je naar het formulier van de desbetreffende deelnemer gaan en daar op de “Annuleren” knop drukken. Houd wel rekening met mogelijke annuleringskosten!

Hoe kan ik zien of een inschrijving of annulering gelukt is?

Wanneer je een inschrijving of annulering doorgeeft, krijg je hier automatisch een e-mail van. Heb je deze niet gehad, dan is het niet gelukt. Mocht je problemen ondervinden, kan je altijd een mailtje sturen naar penningmeester@zesc.nl .

Als ik naar SOL ga zie ik dat ik al ingeschreven ben voor de ZESC. Ik zie alleen geen link of formulier om aanpassingen te doen. Hoe werkt dit?

Zie bladzijde 3 van de handleiding op de website onder “Inschrijven”.

Ik wil alleen even langskomen om te komen kijken. Kan dat?

In principe kan dit niet, doordat wij een besloten evenement zijn. Overleg in hele specifieke gevallen kan met de organisatie. Neem daarom contact op met info@zesc.nl

Kan ik als medewerker toch een training of workshop volgen?

Dit kan soms. Overleg wel met jouw coördinator of je gemist kan worden tijdens die training of workshop. Als het geen probleem is, kan je bij de penningmeester een login aanvragen voor het KEsysteem door een mailtje te sturen naar penningmeester@zesc.nl .

Ik wil mee als medewerker, maar ik kan het juiste formulier niet vinden. Waar kan ik die vinden?

Als het goed is heb je van je coördinator een link toegestuurd gekregen waarmee je bij het juiste formulier kan komen. Heb je die niet gehad, vraag de desbetreffende coördinator er om! Weet je niet wie je er voor moet aanspreken, stuur dan een mail naar info@zesc.nl .

Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Mail je vraag naar info@zesc.nl.